Fabrica Magazine
Editorial design, research, content curation.
Fabrica is a publication that aims to rediscover the human body through the concept of movement, exploring our expressive power beyond words.
Fabrica è una pubblicazione che vuole riscoprire il corpo umano attraverso il concetto di movimento, esplorando il nostro potere espressivo oltre le parole.
Our body is a powerful tool, and every action we perform communicates something: if movement is speech, the body is our best manifesto. What we do speaks louder
than what we say, and understanding what our actions, expressions and gestures communicate to others is the key to a better understanding of ourselves and the world around us, today more than ever. The project develops in this direction, becoming a space where we can collect the stories our bodies tell and how this influences our lives, society and culture.
Il nostro corpo è uno strumento potente, e ogni azione che compiamo comunica qualcosa: se il movimento è la parola, il corpo è il nostro migliore manifesto. Quello che facciamo parla più forte di quello che diciamo, e capire ciò che le nostre azioni, espressioni e gesti comunicano agli altri, è la chiave per comprendere meglio noi stessi e ciò che succede attorno a noi, oggi più che mai. In questa direzione si sviluppa il progetto, che diventa uno spazio dove raccogliere le storie che il nostro corpo racconta, e come questo influenzi la nostra vita, società e cultura.
Project made in 2019-2020 in collaboration with Raushaniya Urmanshina.